2017 a közérthetőség éve a bíróságokon

2017.02.17
A bírósági szervezet egyik legfőbb stratégiai célja a bírósághoz való hozzáférés egyszerűsítése. Ezért a 2017-es év a közérthetőség éve lesz a bíróságoknál.

 

A XXI. századi bírósági szervezet alapértéke kell, hogy legyen a nyitottság és a szolgáltató jelleg – mondta dr. Handó Tünde, az Országos Bírósági Hivatal elnöke a Közintézmények közérthetősége című konferencián. Ezért 2017-ben képzések és konferenciák is szólnak majd a világos beszédről, a bírósági szervezetek írásban és szóban is felhasználóbarát kommunikációjáról. Mivel a közérthető megfogalmazás soha nem mehet a szakszerűség rovására, és mert ezt az egyensúlyt kihívás megtalálni, a bírák kötelező továbbképzésébe is beépül a közérthető kommunikáció fejlesztése. A tervek között szerepel például a teljes bírósági weboldal felhasználóbarát megújítása és a bírósági ügyfélcentrumokban elérhető tartalmak (például ügyfél-tájékoztató kiadványok) olyan szerkesztése is, hogy azok valóban segítséget nyújtsanak a felhasználóknak.

A közérthetőség elérését a közigazgatásban és a hivatalos szervek, intézmények kommunikációjában a Magyar Nyelvstratégiai Intézet is stratégiai célnak tekinti. E célhoz illeszkedve a MANYSI is részt fog venni a bíróságokon folyó, a közérthető fogalmazásról szóló képzésekben. A program egyik első lépéseként dr. Bódi Zoltán, a MANYSI főosztályvezetője a Magyar Igazságügyi Akadémián tartott előadást. Az előadás a közérthető fogalmazás alapjairól szólt, és az Országos Bírósági Hivatal által szervezett Közérthetőség és szakszerűség a bírósági jogalkalmazásban című képzésen hangzott el.

Forrás: birosag.hu